Częste pytania FAQ

Do you ship abroad?

We ship to European Union countries, it requires however estimating the delivery cost indyvidually: please make your order through the webshop and let us calculate the shipping cost. We usually send with UPS or DPD, and the cost for a single parcel up to 10 kg is usually about 25 EUR. Please fill all the address gaps accurately (your telephone number and area code are very important). We calculate the total to pay in EURO and ask you to make a money transfer to our bank account. We like to send the parcels outside Poland on Mondays - they have enough time to get to you by the end of the week.

Jakiej wielkości są wysyłane rośliny?

Oferujemy wiele grup roślin, są przez nas uprawiane w różnych pojemnikach. Najczęściej:
hosty - doniczka o pojemności 1l
lilie wodne - doniczka o pojemności 1l, co najmniej 90% zakwita w tym samym sezonie
liliowce - doniczki o pojemności 3l, 80-90% zakwita w tym samym sezonie
rośliny wodne przybrzeżne - doniczka o pojemności 0,7l

Czy wysyłane rośliny są w doniczkach?

Wysyłane rośliny rosną u nas w doniczkach - nie wysyłamy roślin kopanych z gruntu tuż przed wysyłką. W miesiącach wczesnowiosennych wysyłamy także tzw. goły korzeń: dotyczy to generalnie liliowców i host, które w tej postaci zimujemy w chłodni. Kłącza są zdrowe, nie przesuszone, przechowywane we właściwej temperaturze, spakowane do wysyłki w ostatniej chwili; dostarczone w miesiącach wczesnowiosennych nadają się do sadzenia od razu w gruncie.

Jak wysyłacie rośliny?

Rośliny wyjmujemy z doniczek, pakujemy na tacki styropianowe i owijamy folią stretch. W ten sposób kruche łodygi roślin są dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami, rośliny docierają do Odbiorcy w idealnym stanie. Paczki nadajemy kurierem. Koszt wysyłki to 17 zł (z pobraniem - 21 zł). Większe ilości roślin wysyłamy na paletach. Klient płaci za wysyłkę opłatę standardową - jeśli zamówienie musi być dostarczone w kilku paczkach, sadzawka.pl ponosi zwiększone koszty wysyłki.

Ile kosztuje wysyłka?

Koszt wysyłki to 17 zł (z pobraniem - 21 zł). Większe ilości roślin wysyłamy też na paletach. Klient płaci za wysyłkę opłatę standardową - jeśli zamówienie musi być dostarczone w kilku paczkach, nasz sklep ponosi zwiększone koszty dostawy.

Czy przy wysyłce zastępujecie brakujące rośliny?

Standardowo nie wysyłamy zamienników; jeśli jakaś roślina brakuje lub w naszej ocenie jest w stanie nie nadającym się do wysyłki, wysyłamy paczkę bez niej i odsyłamy nadpłacone pieniądze. Jeśli Klient oczekuje zastąpienia rośliny wg naszego wyboru lub wyboru Klienta - prosimy o taką wiadomość przy zamówieniu lub osobno mailem (przed realizacją zamówienia).

Jak szybko po złożeniu zamówienia mogę spodziewać się przesyłki?

Zamówienia staramy się realizować możliwie jak najszybciej: najczęściej wysyłamy następnego dnia po otrzymaniu wpłaty lub zamówienia z opcją pobrania. Kurier odbiera odbiera od nas przesyłki od poniedziałku do czwartku. Ze względu na dobro roślin nie przygotowujemy paczek w piątki.

Kurier nie dostarczył przesyłki - co zrobić?

Bywa, że z przyczyn losowych kurier nie dostarczy paczki w ciągu 24 godzin (firmy kurierskie deklarują swoją terminowość na poziomie 97-98%). Rośliny spakowane są w taki sposób, że dobrze znoszą nawet tygodniowe przebywanie w paczce (często wysyłamy rośliny za granicę i stosujemy przy pakowaniu takie same standardy). Ewentualne reklamacje - gdyby po otwarciu paczki okazało się, że coś jednak budzi Państwa wątpliwości - prosimy zgłaszać na e-mail sklepu.

Gdzie można odebrać osobiście zamówione rośliny?

Zapraszamy do naszej szkółki w Gorzycku Starym pod Międzychodem. Znajduje się tu także punkt sprzedaży czynny od kwietnia do września, od poniedziałku do piątku od 9:00 do 15:00. Możemy też umożliwić klientom odbiór  w Przeźmierowie lub Poznaniu (Winogrady) - przy tej opcji konieczne jest mailowe lub telefoniczne umówienie się na konkretny dzień i godzinę.

Kiedy będzie można kupić rośliny niedostępne?

Niektóre rośliny są okresowo niedostępne. Można je zarezerwować korzystając z formularza kontaktowego i obsługa sklepu skontaktuje się z osobą zainteresowaną jak tylko wysyłka będzie możliwa.

Czy prowadzicie sprzedaż hurtową?

Prowadzimy hurtową sprzedaż roślin: architektom krajobrazu, sklepom i centrom ogrodniczym prześlemy mailem cennik hurtowy. Polecamy rośliny do korzeniowych oczyszczalni, rekultywacji terenów wilgotnych i bagiennych.

Czym jest strefa mrozoodporności?

Podział świata na 12 stref mrozoodporności został wprowadzony przez amerykański Departament Rolnictwa, z czasem przyjął się na całym świecie dla wskazania warunków klimatycznych, jakie muszą być spełnione dla uprawy danej rośliny. Na terenie Polski występują trzy strefy: zimna strefa 5 to Suwalszczyzna i Tatry, stosunkowo ciepła strefa 7 to zachodnie krańce z Wrocławiem i Szczecinem, strefa 6 to pozostała część kraju. Niemal bez obaw możemy uprawiać rośliny ze wskazaniem do strefy 6 włącznie, te ze wskazaniem do strefy 7 i wyższych muszą mieć zapewnioną odpowiednią ochronę na zimę.

Strefy mrozoodporności

 

Polityka prywatności

Zapewniamy naszym Klientom pełne poszanowanie ich prywatności oraz ochronę ich danych osobowych. Regulamin i polityka prywatności sklepu są dostępne tutaj.

 

Zapisz

Zapisz

Koszyk

Produktów: 0

Wartość: 0,00 zł

Przejdź do koszyka

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl